tisdag 11 augusti 2015

Cinna, lägervärd

Det är mitt första år som lägervärd och jag ser mycket fram emot att vara det. När jag träffat de andra som ska vara med och anordna Skrivkramp och Filmlägret för tjejer har det varit väldigt positivt, jag är säker på att det kommer att skapar riktigt bra texter och filmer under veckan på Katrineberg. För många år sedan gick jag en skrivarkurs på Visingsö och jag tyckte det var otroligt givande, men ärligt talat har jag inte skrivit många texter sedan dess. Numera tycker jag bäst om att ta del av andras texter.

Jag bor på landet tillsammans med min man, tre söner i tonåren och två katter. Vi har ett ganska litet hus, men vi har gjort i ordning det så att det rymmer många vänner. Och så har vi en väldigt stor trädgård, inte en med massa rabatter och köksland utan en sådan man bara kan vara i.

Jag jobbar som bibliotekarie (kör bland annat bokbuss), tränar en hel del och jag tycker om att göra saker; både fysiskt som att paddla kajak, åka skidor, bygga stenmurar, baka och fotografera och uppleva saker genom att kolla på film, läsa, lyssna på musik, resa och träffa människor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar