tisdag 11 augusti 2015

Lägervärd nr 2

Jag heter Mia och bor på Läjet, ett fiskeläge lite söder om Varberg med min man och mina två döttrar. Vi har två kaniner som heter Kanelbullen och Snöboll. Jag arbetar som bibliotekarie på Veddige bibliotek och på Almers skola i Varbergs  kommun.

Det kanske är onödigt att berätta att jag älskar att läsa. Här kommer det ändå: JAG ÄLSKAR ATT LÄSA! Jag har bred smak, men det är viktigt att boken är välskriven. Det jag sällan läser är faktaböcker. Annat jag gillar är skidåkning, dans, resor, lära mig/upptäcka/se nya saker, god mat och umgås med vänner och familj. Framför allt vill jag göra saker som gör mig glad och som berikar mig, samt våga ta chanser när jag får dem. Som till exempel när vi bestämde oss för att flytta till Texas. Jag har också bott i Frankrike och min man kommer därifrån.

La Rochefoucauld har en gång skrivit "Qui vit sans folie n'est pas si sage qu'il croit", vilket betyder att den som lever utan galenskap är inte så vis som han(hon) tror. Det är mitt motto här i livet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar